Kategoria: Artykuły

30 kwietnia 2021

W naszej przychodni w Warszawie przeciwko COVID-19 szczepimy obecnie 4 szczepionkami firm: Pfizer, Moderna, AstraZeneca oraz Johnson & Johnson. Różnice w tych szczepionkach są w większości w technologi produkcji oraz skuteczności. Niektóre ze szczepionek wymagają też innego dawkowania.

Szczepionka Pfizer

Szczepionka Pfizer to amerykańsko-niemiecka szczepionka mRNA. Oznacza to, że Szczepionka mRNA nie wywołuje choroby COVID-19 i nie modyfikuje DNA. Cząsteczka RNA po stworzeniu białka zostaje degradowana, a układ immunologiczny niemal natychmiast reaguje produkcją odpowiednich przeciwciał. Szczepionka podawana jest w dwóch dawkach z 21-dniowym odstępem czasu, a jej skuteczność wynosi do 95%.

Przeciwwskazania do szczepienia to między innymi: uczulenie na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą.

Działania niepożądane, które mogą się pojawić to między innymi: ból w miejscu szczepienia, zmęczenie, ból głowy, bóle mięśni i stawów, osłabienie, gorączka. Najczęściej objawy utrzymują się do 2 dni.

Szczepionka Moderna

Szczepionka Moderna to amerykańska szczepionka mRNA. Podawana jest w dwóch dawkach z 28-dniowym odstępem czasu, a jej skuteczność wynosi do 94%.

Przeciwwskazania do szczepienia to uczulenie na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą.

Działania niepożądane, które mogą się pojawić to między innymi: ból w miejscu szczepienia, zmęczenie, ból głowy, nudności, osłabienie, gorączka.

Szczepionka AstraZeneca

Szczepionka AstraZeneca to brytyjska szczepionka wektorowa. Oznacza to, że bazuje na fragmentach aktywnych wirusów, które zostają poddane modyfikacji, by wywołać odpowiedź immunologiczną przeciw wirusowi SARS-CoV-2. Podawana jest w dwóch dawkach z 4-12 tygodni odstępem czasu, a jej skuteczność wynosi do 79%.
Przeciwwskazania do szczepienia to uczulenie na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą

Działania niepożądane, które mogą się pojawić: ból głowy, zmęczenie, nudności, ból mięśni.

Szczepionka Johnson&Johnson

Szczepionka Johnson&Johnson jest niemiecką szczepionką wektorową. Podawana jest w jednej dawce, a jej skuteczność wynosi do 66%. Przeciwwskazania do szczepienia to uczulenie na substancję czynną lub na którąkolwiek substancję pomocniczą

Warto pamiętać, że każda ze szczepionek przeciwko COVID-19, które są oficjalnie wprowadzone na rynek, są bezpieczne, należycie przebadane, chronią nas przed koronawirusem i pomagają w walce z globalną pandemią.

Posted in Artykuły
20 kwietnia 2021

Kwarantanna domowa i izolacja domowa dotyka coraz więcej osób w trakcie pandemii. Głównym celem kwarantanny oraz izolacji jest skuteczne zapobieganie rozprzestrzenianiu się COVID-19. 

 

Co to jest kwarantanna?

Kwarantanna domowa dotyczy tych osób, które miały bliski kontakt z osobą zakażoną COVID-19, wracają zza granicy, mieszkają z osobą zakażoną koronawirusem lub zostały skierowane na diagnostykę laboratoryjną w kierunku wirusa SARS-CoV-2

Zazwyczaj kwarantanna zaczyna się po telefonie od organu inspekcji sanitarnej. Takie osoby zostają poinformowane o okresie trwania kwarantanny, a ich dane zostają umieszczone w tzw. systemie EWP (Ewidencja Wjazdu do Polski).

Kwarantanna trwa zazwyczaj 10 dni, ale może również zostać przedłużona. Wszystko zależy od okoliczności, przez które osoba trafiła na kwarantanne. 

Bardzo ważne jest to, aby pamiętać, że nie można wychodzić na zewnątrz ze swojego mieszkania – nawet po zakupy, czy na spacer z psem. Na ten okres warto poprosić bliskie osoby, aby kupiły nam niezbędne rzeczy i zostawiły pod drzwiami, bez osobistego kontaktu. O taką samą formę dostawy bezkontaktowej możemy poprosić kurierów i dostawców jedzenia.

 

Co dalej po kwarantannie?

Jeśli podczas przebywania na kwarantannie nie pojawią się objawy mówiące o możliwym zakażeniu COVID-19, automatycznie się ona kończy po upływie określonego czasu. Obecnie nie wykonuje się testów osób bezobjawowych przebywających na kwarantannie. 

Kwarantanna kończy się automatycznie po upływie ustalonego czasu (zazwyczaj 10 dni), chyba że Powiatowy Inspektor Sanitarny zadecyduje o jej skróceniu.

Po odbyciu kwarantanny, jeśli nie wystąpiły objawy świadczące o zakażeniu koronawirusem, można wyjść z domu bez konieczności kontaktu z lekarzem. W dalszym ciągu jednak trzeba pamiętać o zaleceniach dotyczących zakrywania ust i nosa, mycia rąk oraz zachowywania dystansu społecznego.

Jeśli jednak obserwujemy u siebie niepokojące objawy COVID-19 – teleporada z lekarzem POZ (Podstawowej Opieki Zdrowotnej) jest niezbędna, aby ustalić dalsze kroki leczenia. Można je zrealizować na przykład w naszej placówce.

 

Czym jest izolacja domowa?

Na izolacje kierowane są osoby, które uzyskały pozytywny wynik testu na koronawirusa. Jeśli taka osoba nie wymaga hospitalizacji, może przebywać na izolacji w domu. Jeśli podczas izolacji nie wystąpią żadne objawy świadczące o zakażeniu COVID-19, osoba będzie mogła zakończyć izolacje po tylu dniach, ile zdecydował lekarz. Jeśli jednak objawy się pojawiły, izolacja może zostać wydłużona o 13 dni od dnia wystąpienia objawów.

Podobnie jak przy kwarantannie, podczas izolacji nie możemy wychodzić z domu i zapraszać gości. Powinniśmy codziennie monitorować swój stan zdrowia i w razie pojawienia się objawów lub nasilenia ich, od razu skontaktować się z lekarzem.

 

Co robić po izolacji domowej?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami osoby, które są na izolacji domowej najpóźniej w siódmej dobie odbywania izolacji, otrzymują SMS o konieczności skontaktowania się z lekarzem POZ w celu uzyskania informacji o czasie trwania izolacji w warunkach domowych. 

Jeśli chcą Państwo skorzystać z usług naszych lekarzy, prosimy o jak najszybszy kontakt, nie czekając do ostatniego dnia izolacji, ponieważ maksymalny czas oczekiwania na teleporadę jest do 3 dni.

Zapisz się na teleporadę do internisty w naszej przychodni w Warszawie:

🔹  22 838 86 30

🔹 22 838 73 64

🔹 794 692 762

Posted in Artykuły
23 marca 2021

Dzięki szczepieniom na COVID-19 pomagamy walczyć z obecną pandemią oraz zaszczepiając się, chronimy siebie i naszych najbliższych. Im więcej osób zaszczepi się przeciwko koronawirusowi, tym szybciej osiągniemy odporność grupową tzw. populacyjną.

 

Szczepionka przeciwko COVID-19

Warto wiedzieć, że szczepionka na koronawirusa nie wprowadza wirusa do organizmu. Wyzwala w organizmie człowieka wyłącznie naturalną produkcję przeciwciał. Stymuluje także nasze komórki odpornościowe, aby jeszcze lepiej chroniły nas przed COVID-19. Szczepienia mogą uchronić nas całkowicie przed infekcją lub pozwoli na łagodniejsze przejście koronawirusa.

Instytucja PAN (Państwowa Akademia Nauk) oświadczyła, że szczepionki są bardzo bezpieczne i są najefektywniejszych działaniem profilaktycznym. 

Więcej możecie przeczytać na stronie:

🔗 https://www.gov.pl/web/szczepimysie/szczepienie-jest-jedynym-racjonalnym-wyborem-dzieki-ktoremu-bedziemy-mogli-szybciej-wyjsc-z-pandemii–stanowisko-zespolu-ds-covid-19-polskiej-akademii-nauk 

Pamiętajmy, że szczepionka przeciwko COVID-19 jest dobrowolna, darmowa i bezpieczna.

 

Przygotowanie przed szczepieniem COVID-19

Na dzień przed szczepieniem wysyłamy informację ze szczegółami do każdego pacjenta. Nasza rejestracja dzwoni lub wysyła SMS.

Jak przygotować się do szczepienia na koronawirusa w naszej przychodni?

🔹 Prosimy o przybywanie punktualnie na ustaloną godzinę,

🔹 Przed szczepieniem prosimy nie przerywać zażywania swoich przepisanych leków, ⁣⁣⁣⁣⁣

🔹 Osoby przychodzące przed ustalonym czasem nie będą mogły czekać w przychodni,⁣

🔹 Na miejscu kierujemy się do rejestracji i tam zostanie wskazany odpowiedni kierunek do przypisanego gabinetu,

🔹 Osoby przemieszczające się samodzielnie, niewymagające opiekuna, prosimy, aby pojawiały się na szczepieniu bez osób towarzyszących,

🔹 Prosimy mieć ze sobą dowód osobisty.⁣⁣⁣⁣⁣

 

Szczepienia są rozplanowywane tak, aby, jak najbardziej minimalizować kontakt pacjentów między sobą. ⁣Zależy nam na tym, abyście czuli się u nas bezpiecznie.

Posted in Artykuły
16 lutego 2021

Od stycznia 2021 roku ruszyły powszechnie dostępne szczepienia przeciwko COVID-19 w Polsce. Według Ministerstwa Zdrowia szczepionki są bezpieczne, zatwierdzone przez polskie oraz unijne instytucje.

Według obecnej wiedzy medycznej – szczepionki przeciwko COVID-19 są jedną z najbardziej skutecznych metod chroniących przed koronawirusem.

 

Jak działa szczepionka na koronawirusa?

Szczepionka na COVID-19 wyzwala w organizmie człowieka produkcję przeciwciał. Stymuluje również komórki odpornościowe, aby mogły chronić przed zakażeniem koronawirusem. 

Szczepionka koronawirusa opracowana przez Pfizera, która trafiła do Polski, opiera się na mRNA kodującym białko wirusa. 

Szczepionki mRNA uważane są za szczepionki nowej generacji o wysokim poziomie bezpieczeństwa. Szczepionka mRNA nie wywołuje choroby COVID-19 i nie modyfikuje DNA. Cząsteczka RNA po stworzeniu białka zostaje degradowana, a układ immunologiczny niemal natychmiast reaguje produkcją odpowiednich przeciwciał. Możemy zatem określić ją jako „informację z instrukcją” wysyłaną do naszego organizmu, aby umiał on rozpoznać i bronić się samodzielnie przed chorobą w momencie zagrożenia.

 

Jak można się zgłosić na szczepienie?

Od początku stycznia można zgłosić chęć zaszczepienia się przeciw COVID-19 przez formularz online dostępny na stronie https://szczepimysie.pacjent.gov.pl/
W momencie, gdy szczepienia będą dostępne dla naszej grupy – zostaniemy poinformowani o tym mailowo.

Osoby powyżej 70 roku życia nie muszą wypełniać formularza – mogą bezpośrednio zgłosić się na szczepienie na koronawirusa.

 

Jak zapisać się na szczepienie?

Na szczepienia przeciwko COVID-19 można zapisać się na 4 różne sposoby:

  • Całodobowa i bezpłatna infolinia 989

Dzwonimy na infolinię NFZ i korzystamy z możliwości zapisania siebie lub osoby bliskiej z rodziny. Do zapisu wystarczy numer PESEL. Jeśli podamy numer telefonu, otrzymamy SMS-em potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie.

  • e-Rejestracja dostępna na pacjent.gov.pl

Po zalogowaniu system zaproponuje 5 dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się blisko naszego adresu lub będziemy mogli wyszukać inny punkt szczepień, który nas interesuje. Po rezerwacji terminu otrzymamy powiadomienie SMS-em.

  • Bezpośredni kontakt z wybranym punktem szczepień

Wyszukujemy konkretny punkt szczepień, bezpośrednio kontaktujemy się z nim i zapisujemy na szczepienie. Mapa punktów szczepień dostępna jest pod adresem: https://www.gov.pl/web/szczepimysie/mapa-punktow-szczepien#/ 

  • Wysłanie SMS na numer 664 908 556

Wysyłamy SMS na numer 664 908 556 o treści: SzczepimySie

Następnie otrzymamy wiadomością zwrotną z dalszymi krokami postępowania.

Posted in Artykuły
30 grudnia 2020

W czasach globalnej pandemii w przestrzeni publicznej musimy zakrywać usta i nos maseczkami, przyłbicami lub innymi elementami odzieży, które to umożliwiają. Maseczki ochronne na naszych twarzach są jednymi z najskuteczniejszych rozwiązań chroniących przed zakażeniem wirusem SARS-CoV-2. Noszenie ich jednak przez dłuższy czas może pogorszyć stan naszej skóry, jeśli o nią nie zadbamy. 

 

Jak dbać o cerę pod maseczką?

Warto zwracać uwagę na materiał zakrywający naszą twarz. Ma on bezpośredni kontakt ze skórą. Warto korzystać z delikatnych, najlepiej bawełnianych (oddychających) materiałów. Dzięki temu nasza skóra może oddychać i łatwiej utrzymać czystość. Warto również zwracać uwagę na kolor maseczek bardzo ciemne materiały i te bardzo białe (chemicznie wybielanie) mogą zawierać barwniki, przez które możemy narazić się na silne reakcje alergiczne i zmiany skórne.

Podczas oddychania pod maseczką ochronną robi się ciepło i wilgotno, a są to dobre warunki do szybkiego rozwoju bakterii i drobnoustrojów. W związku z tym na naszej skórze możemy czasem zaobserwować nasilenie zmian skórnych, trądziku czy większą ilość zaskórników. 

Warto regularnie prać maseczkę w wysokiej temperaturze – dzięki czemu nie przeniesiemy na twarz brudu, bakterii i wirusów z naszego poprzedniego założenia. Zalecane jest posiadanie od kilku do kilkunastu sztuk maseczek, aby móc je często zmieniać i prać pomiędzy użyciami.

Jeśli nosimy maseczki jednorazowe, utylizujmy je odpowiednio po każdym użyciu. Nie jesteśmy w stanie ich wyprać, a bakterie i wirusy, znajdujące się na materiale po ponownym założeniu, mogą powodować dodatkowe nasilanie problemów skórnych.

 

Jak zadbać o skórę w czasie koronawirusa? 

Pamiętajmy, że codzienna pielęgnacja naszej skóry jest bardzo ważna. Dzięki temu możemy poprawić stan naszej cery podczas długotrwałego noszenia maseczek.

Najważniejsze jest oczyszczanie i nawilżanie skóry twarzy. Pamiętajmy jednak, aby nie nakładać na nią zbyt wielu produktów naraz. Mocny makijaż również warto zamienić na krem z filtrem UV. Pamiętajmy, że zdrowa cera to zasługa – przede wszystkim – dobrej pielęgnacji na co dzień.

Jeśli to możliwe, co kilkadziesiąt minut zmieniajmy maseczkę na czystą i nie dotykajmy rękami swojej twarzy. Na rękach znajduje się wiele drobnoustrojów, które łatwo możemy przenosić na inne dotykane miejsca.

Przy pojawieniu się zmian skórnych na twarzy, z którymi nie potrafimy sobie poradzić, warto skonsultować, aby występujące objawy obejrzał i zdiagnozował lekarz dermatolog.

Posted in Artykuły
25 listopada 2020

Pulsoksymetr to urządzenie do pomiaru saturacji krwi, czyli mierzenia ilość tlenu w naszej krwi. Najczęściej pulsoksymetr wykorzystuje się przy chorobach związanymi z płucami i sercem. W ostatnim czasie zyskał dużą popularność, ponieważ wykorzystuje się go również przy kontrolowaniu przebiegu COVID-19 leczonego w domu.

 

Jak działa pulsoksymetr?

To małe urządzenie wystarczy założyć na palec lub nadgarstek (w zależności od rodzaju pulsoksymetru) i już po kilku sekundach otrzymujemy wynik. Jest to badanie nieinwazyjne i bezbólowe, które możemy przeprowadzić sami w swoim domu. Oprócz badania poziomu nasycenia krwi tlenem – saturacji, rejestruje również nasze tętno.

Prawidłowy poziom natlenienia krwi to od 99% do 96%. Warto zwrócić również uwagę na wiek i inne towarzyszące choroby – wtedy wynik może być nieco niższy. W tym wypadku nie powinien jednak wskazywać mniej niż 90%. Poniżej tych wartości powinniśmy szybko skontaktować się z lekarzem lub wezwać pogotowie.

Tak niski poziom wskazuje na potencjalne niedotlenienie, podczas którego komórki naszego organizmu nie otrzymują odpowiednich ilości tlenu. Mogą pojawić się również duszności, które występują w kolejnych stadiach np. koronawirusa.

 

Co może wpłynąć na nieprawidłowy wynik pulsoksymetru?

Może zdarzyć się tak, że mimo braku chorób i dobrego samopoczucia, nasz wynik na pulsoksymetrze jest bardzo niski. Warto zwrócić wtedy uwagę na inne czynniki, które mogą wpływać na nieprawidłowy pomiar. Zanim skontaktujemy się z lekarzem, warto sprawdzić, czy: 

  • nie ruszaliśmy palcem podczas pomiaru, 
  • mieliśmy wilgotną albo mokrą dłoń, 
  • paznokcie pomalowane lakierem (np. tradycyjnym, czy hybrydowym),
  • lub mamy zbyt długie paznokcie.

W takie sytuacji warto po kilku minutach wykonać ponownie pomiar, usuwając czynniki, które mogły potencjalnie zakłócić wskazanie poprawnego wyniku. 

 

Pulsoksymetr a koronawirus

Oprócz chorób przewlekłych częstą przyczyną niedotlenienia organizmu jest również koronawirus. COVID-19 w większości przenika do organizmu przez układ oddechowy. W ten sposób często prowadzi do rozwoju miejscowego stanu zapalnego i zmniejszenia wymiany gazowej w płucach.

Jeżeli chorujący ma łagodne objawy koronawirusa lub nie ma ich wcale i leczy się w domu, pulsoksymetr może być przydatny do samokontroli stanu zdrowia, wczesnego wykrycia spadków poziomu tlenu i pilnego skontaktowania się z lekarzem. 

Warto jednak pamiętać, że pulsoksymetr nie wykryje koronawirusa w organizmie i nie służy do diagnozowania COVID-19. W tym celu niezbędne jest wykonanie właściwych testów.

 

Zbliżają się święta, dlatego jeśli nie macie pomysłu na prezent pod choinkę, pomyślcie o pulsoksymetrze dla najbliższych. W 2020 roku szczególnie przekonaliśmy się o tym, że zdrowie jest najważniejsze. 

Osoby starsze i z grupy podwyższonego ryzyka powinny szczególnie o siebie dbać i regularnie kontrolować swój stan zdrowia.

 

Posted in Artykuły
20 października 2020

Dermatolog to lekarz, który zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem skóry, włosów oraz paznokci. Dermatolog specjalizuje się w prowadzeniu chorób skóry oraz ogólnoustrojowych chorób, które objawiają się na skórze.

W czasie wizyty dermatolog NFZ bada zmiany skórne oraz diagnozuje te, które mogą negatywnie wpływać na nasz stan zdrowia. Za pomocą m.in. dermatoskopu może również wykryć zachodzące wczesne zmiany chorobowe, dzięki czemu pacjent ma szansę na całkowite wyleczenie.

Jak wygląda wizyta dermatologiczna?

U lekarza dermatologa warto najlepiej raz w roku przeprowadzać profilaktyczne sprawdzenie stanu skóry, przebarwień i zmian skórnych (szczególnie przed okresem letnim) oraz korzystać z konsultacji zawsze wtedy, gdy na naszej skórze zauważymy niepokojące zmiany.

Większość wizyty opiera się na szczegółowym wywiadzie i badaniu skóry. Dermatolog powinien zapytać o choroby przewlekłe oraz historię chorób w rodzinie. Mogą mieć one duży wpływ na to, co dzieje się z naszą skórą. Może również zapytać o zmiany występujące w przeszłości i jak dokładnie wygląda nasza dieta.

Konsultacja dermatologiczna może rozwiać wiele wątpliwości i pomóc ze zmianami, z którymi borykamy się na co dzień.

Jak przygotować się do wizyty?

Chcąc skorzystać z usług dermatologa na NFZ w Warszawie, potrzebne jest skierowanie od internisty lub lekarza rodzinnego. Istnieje możliwość również skorzystania z usług komercyjnych, w naszej przychodni jest to koszt 150 zł.

Istnieje również możliwość zrealizowania zdalnej teleporady, jeśli lekarz dermatolog wcześniej prowadził nasz przypadek i ma w systemie naszą kartę choroby. Po konsultacji może podjąć decyzję o przedłużeniu stosowanej kuracji, wypisać brakujące recepty lub po wywiadzie – zlecić dodatkową diagnostykę, np. badanie krwi.

Uwaga!

  • Zgłaszając się na badanie, ważne jest, aby nie nakładać makijażu – jeśli badanie ma obejmować twarz. Przy obszarze pokrytym gęstym zarostem warto przed dniem wizyty wydepilować skórę.
  • Jeśli już wcześniej leczyliście się u dermatologa, warto zabrać ze sobą historię dotychczasowego leczenia oraz listę leków/maści wraz z dawkami, jakie stosujecie.

Regularne badanie dermatologiczne i profilaktyka przynajmniej raz w roku – ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i dobrostan naszej skóry. Pozwala na wykrycie różnego rodzaju chorób już na wczesnym etapie ich rozwoju.
Skóra to największy płaszcz ochronny naszego organizmu.

Zapisz się na konsultacje z dermatologiem w Warszawie:
🔹 22 838 73 64
🔹 22 838 86 30
🔹 794 692 762

Posted in Artykuły
7 października 2020

Teleporada (telemedycyna) umożliwia konsultację medyczną z lekarzem bez wychodzenia z domu. W czasach obecnej sytuacji epidemiologicznej jest to najbezpieczniejszy sposób skorzystania z pomocy specjalisty w przypadku niewymagającego osobistej wizyty.

Korzystanie z teleporad w opiece pacjentów zostało dozwolone przepisami polskiego prawa, a rozwój telemedycyny w ramach systemu ochrony zdrowia jest rekomendowany przez WHO, Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia.

 

Jak wygląda teleporada?

 

E-wizyta polega na telefonicznej konsultacji ze specjalistą, podczas której można skonsultować objawy, wyniki innych badań, poprosić o e-receptę, e-skierowanie albo zwolnienie. Lekarz jest osobą decyzyjną w tej sprawie, po zapoznaniu się ze stanem zdrowia pacjenta.

Plusem takiej formy wizyty jest to, że może być przeprowadzona niemal z każdego miejsca pobytu. Dodatkowo pacjent zaoszczędza czas, ponieważ nie musi jechać do przychodni i czekać przed gabinetem. Osoba potrzebująca pomocy dzwoni do przychodni, umawia się do specjalisty konkretnego dnia i godzinie, a następnie lekarz oddzwania w umówionym terminie.

Ważne jest bycie przy telefonie o ustalonej porze teleporady, aby rozmowa mogła zostać zrealizowana bez zakłóceń. 

Można otrzymać w ten sposób profesjonalną pomoc, jednocześnie nie narażając siebie i innych na ryzyko zakażenia koronawirusem (COVID-19) i innymi chorobami.

Jeśli pacjent ma wyniki badań, które dotyczą sprawy, w której kontaktuje się z lekarzem, warto mieć je pod ręką, aby omówić je również ze specjalistą. Na ich podstawie lekarz będzie mógł przeprowadzić wywiad, łatwiej wystawić diagnozę i zapisać dalsze kroki leczenia.

 

Jak zapisać się na teleporadę?

 

Na początku należy zadzwonić do rejestracji przychodni i umówić się do konkretnego specjalisty, który będzie mógł pomóc przy konkretnych objawach lub w określonej sprawie pacjenta.

Rejestracja zapisuje zawsze na najbliższy i najbardziej dogodny termin. Po zapisaniu lekarz oddzwania w umówiony dzień i o ustalonej godzinie.

W naszej przychodni działają teleporady m.in. z: internistą, lekarzem rodzinnym oraz terapeutami.

 

Zapisz się na teleporadę:

🔹 22 838 73 64 

🔹 22 838 86 30

🔹 794 692 762

 

ℹ Jeśli nasz stan jest pilny lub/i ciężki – warto od razu zadzwonić na numer alarmowy 112  lub 999 . Podejrzewając koronawirusa (COVID-19), powinniśmy poinformować o tym telefonicznie przed przyjazdem służb.

Posted in Artykuły
3 września 2020

Laryngolog najczęściej kojarzy się z leczeniem problemów związanych z uszami. To skojarzenie jest jak najbardziej poprawne, jednak to nie wszystko, co wchodzi w zakres jego kompetencji. Specjalizuje się również w leczeniu górnych dróg oddechowych oraz większości narządów zmysłu wyłączając wzrok.

 

Laryngolog NFZ – czym się zajmuje?

 

Częste krwawienia z nosa, długotrwałe oddychanie przez usta, nawracające bóle głowy i uszu to częste objawy, z którymi zawsze warto zgłosić się do laryngologa. Po przeprowadzeniu wywiadu i zebraniu informacji laryngolog wskazuje dalsze kroki leczenia, do których powinniśmy się zastosować jak najszybciej, aby skutecznie wyleczyć dolegliwości.

Jednym z najczęściej wykonywanych zabiegów laryngologicznych jest płukanie uszu – zwane również irygacją. Jakie objawy świadczą o potrzebie wykonania tej czynności? Szum, inaczej słyszane dźwięki, poczucie “jakby w uchu była woda”. 

Płukanie uszu zapobiega także zatkaniu ich przez woskowinę. Wykorzystuje się do tego celu płyny do płukania, wodę, sól fizjologiczną, oraz specjalne roztwory medyczne. Nadmierna ilość woskowiny może doprowadzić nawet do uszkodzenia słuchu, bóli ucha czy zawrotów głowy. Warto dbać o czystość i higienę uszu.

 

Jakie choroby leczy laryngolog Warszawa Wola?

 

Skierowanie na wizytę u laryngologa wystawia internista lub lekarz rodzinny. Laryngolog może zdiagnozować wiele chorób m.in. niedosłuch, przerost migdałów podniebiennych, uraz i złamanie nosa, chrapanie, czy bezdech senny. Krzywa przegroda nosowa lub problemy ze spaniem przez przegrodę nosową również mogą być konsultowane z lekarzem laryngologiem. 

Ważnym aspektem pracy laryngologa jest diagnozowanie i leczenie wad słuchu. Mogą być to wady wrodzone lub nabyte. Najczęściej pierwszym objawami są problemy ze zrozumieniem wypowiadanych słów przez innych oraz nadwrażliwość na głośne dźwięki. Sposoby leczenia dobierane są zawsze indywidualnie do pacjenta na podstawie objawów i wyników odpowiednich badań. 

Również bardzo częstą diagnozowaną chorobą przez laryngologa jest zapalenie zatok, które objawia się katarem, zaburzeniem węchu, uciskiem i bólem głowy. Najczęściej wywołuje je: palenie papierosów, przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach oraz czynniki wewnętrzne jak nieprawidłowa budowa zatok i przegrody nosa. Lekarz po zapoznaniu się z objawami może podjąć dalsze kroki leczenia.

Jeśli boli Was gardło, macie problemy z połkaniem jedzenia, napojów czy śliny, a dodatkowo jesteście osłabieni, macie temperaturę powyżej 38 st. C, bóle głowy i powiększone migdałki, to mogą być pierwsze oznaki anginy. Z takimi symptomami można udać się do lekarza laryngologa, aby mógł przeprowadzić wywiad oraz wdrożyć właściwe leczenie. Warto pamiętać, że inaczej jest leczona angina wywołana przez bakterie, a inaczej ta wywołana przez wirusy. Leczenie anginy trwa najczęściej 7-10 dni. Jeśli objawy nie ustępują po tym czasie, konieczna jest ponowna wizyta u lekarza.

 

Zapisz się na teleporadę do laryngologa:

🔷 22 838 73 64 ⁣⁣⁣⁣

🔷 22 838 86 30 ⁣⁣⁣⁣

🔷 794 692 762 ⁣⁣⁣⁣

Posted in Artykuły
18 sierpnia 2020

Zgodnie z wytycznymi GIS-u i Ministerstwo Zdrowia dla przychodni medycznych podstawową formą udzielania pomocy w obecnej sytuacji epidemiologicznej przez lekarzy powinna być teleporada. To telefoniczna konsultacja, podczas której lekarz może przeprowadzić zdalny wywiad oraz wystawić np. e-recpetę, czy e-skierowanie (usługi POZ). Wiele przypadków udaje się zdiagnozować na podstawie opisywanych objawów przez pacjenta lub jego wyników badań. 


Gdy wizyta osobista w przychodni jest konieczna, ustala ją lekarz podczas teleporady. W naszej placówce wprowadziliśmy nadzwyczajne środki ostrożności. Dbamy o bezpieczeństwo oraz komfort pacjentów. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza placówka była jak najlepiej przygotowana dla wszystkich odwiedzających oraz pracujących w niej osób. Informujemy, że przy każdym wejściu jest domofon, którego należy użyć, aby wejść do przychodni.

 

Zachowanie bezpieczeństwa – koronawirus

Rejestracja do lekarza odbywa się przez domofon (oddzielny do stomatologii i oddzielny do lekarza rodzinnego), telefonicznie lub drogą mailową. Dzięki temu ograniczamy ryzyko kontaktu chorych pacjentów z innymi osobami, w tym pracującym personelem oraz lekarzami. 

Według odgórnych zaleceń – nie przyjmujemy osób prosto z ulicy”. Zawsze przeprowadzamy też kontrolę temperatury oraz ankietę wstępnej kwalifikacji pacjenta odnośnie COVID-19.  Nasza recepcja jest również oddzielona plastikową, przeźroczystą osłoną, która pomaga utrzymać bezpieczną odległość i zniwelować ryzyko zakażenia. Osłona jest regularnie dezynfekowana. Nasza przychodnia NFZ na Woli zawsze umawia pacjentów z przewidzianymi 40-minutowymi odstępami czasowymi pomiędzy wizytami, aby nikt nie mijał się w przestrzeni placówki. 

Ponadto po każdej wizycie gabinet jest dezynfekowany i ozonowany specjalistycznym sprzętem i dedykowanymi profesjonalnymi preparatami dezynfekującymi. 

 

Jak przygotować się do wizyty w przychodni?

Każdy pacjent na wizytę musi zabrać ze sobą maseczkę zasłaniającą nos i usta. Przy wejściu pielęgniarka obowiązkowo mierzy temperaturę, prosi o zdezynfekowanie rąk i wypełnienie ankiety dotyczącej COVID-19.

Dbamy o bezpieczeństwo pacjentów już przed wejściem, dlatego przy wejściu leży mata dezynfekująca buty. Wchodząc, należy wytrzeć buty i zatrzymać się na niej czekając na dalsze instrukcje personelu.

Mimo że przy wejściu następuje standardowa, obowiązkowa dezynfekcja rąk – wskazane jest również ograniczenie dotykania wszystkich powierzchni w placówce, w celu jeszcze większego zminimalizowania ryzyka zakażenia wirusami i bakteriami znajdującymi się na powierzchni różnych przedmiotów oraz posiadanie rękawiczek jednorazowych.

 

ℹ W trosce o dobro i zdrowie pacjentów – w celu konsultacji z lekarzem zachęcamy do zapisów na zdalną teleporadę:

📞 794 692 762 

📞 22 838 73 64 

przychodnia@opz.waw.pl

Jeśli wizyta jest komercyjna, zachęcamy do realizowania płatności kartą.

_________________________________________________

W sprawie szczepień i pobrań laboratoryjnych prosimy o kontakt z pielęgniarką:

📞 794 692 702 

⏰ w godzinach 8:00-14:00

Udzielamy usługi tylko, gdy jest skierowanie od naszego lekarza. Nie wykonujemy pobrań komercyjnych.

Posted in Artykuły
Call Now Button