Kategoria: Artykuły

25 listopada 2020

Pulsoksymetr to urządzenie do pomiaru saturacji krwi, czyli mierzenia ilość tlenu w naszej krwi. Najczęściej pulsoksymetr wykorzystuje się przy chorobach związanymi z płucami i sercem. W ostatnim czasie zyskał dużą popularność, ponieważ wykorzystuje się go również przy kontrolowaniu przebiegu COVID-19 leczonego w domu.

 

Jak działa pulsoksymetr?

To małe urządzenie wystarczy założyć na palec lub nadgarstek (w zależności od rodzaju pulsoksymetru) i już po kilku sekundach otrzymujemy wynik. Jest to badanie nieinwazyjne i bezbólowe, które możemy przeprowadzić sami w swoim domu. Oprócz badania poziomu nasycenia krwi tlenem – saturacji, rejestruje również nasze tętno.

Prawidłowy poziom natlenienia krwi to od 99% do 96%. Warto zwrócić również uwagę na wiek i inne towarzyszące choroby – wtedy wynik może być nieco niższy. W tym wypadku nie powinien jednak wskazywać mniej niż 90%. Poniżej tych wartości powinniśmy szybko skontaktować się z lekarzem lub wezwać pogotowie.

Tak niski poziom wskazuje na potencjalne niedotlenienie, podczas którego komórki naszego organizmu nie otrzymują odpowiednich ilości tlenu. Mogą pojawić się również duszności, które występują w kolejnych stadiach np. koronawirusa.

 

Co może wpłynąć na nieprawidłowy wynik pulsoksymetru?

Może zdarzyć się tak, że mimo braku chorób i dobrego samopoczucia, nasz wynik na pulsoksymetrze jest bardzo niski. Warto zwrócić wtedy uwagę na inne czynniki, które mogą wpływać na nieprawidłowy pomiar. Zanim skontaktujemy się z lekarzem, warto sprawdzić, czy: 

  • nie ruszaliśmy palcem podczas pomiaru, 
  • mieliśmy wilgotną albo mokrą dłoń, 
  • paznokcie pomalowane lakierem (np. tradycyjnym, czy hybrydowym),
  • lub mamy zbyt długie paznokcie.

W takie sytuacji warto po kilku minutach wykonać ponownie pomiar, usuwając czynniki, które mogły potencjalnie zakłócić wskazanie poprawnego wyniku. 

 

Pulsoksymetr a koronawirus

Oprócz chorób przewlekłych częstą przyczyną niedotlenienia organizmu jest również koronawirus. COVID-19 w większości przenika do organizmu przez układ oddechowy. W ten sposób często prowadzi do rozwoju miejscowego stanu zapalnego i zmniejszenia wymiany gazowej w płucach.

Jeżeli chorujący ma łagodne objawy koronawirusa lub nie ma ich wcale i leczy się w domu, pulsoksymetr może być przydatny do samokontroli stanu zdrowia, wczesnego wykrycia spadków poziomu tlenu i pilnego skontaktowania się z lekarzem. 

Warto jednak pamiętać, że pulsoksymetr nie wykryje koronawirusa w organizmie i nie służy do diagnozowania COVID-19. W tym celu niezbędne jest wykonanie właściwych testów.

 

Zbliżają się święta, dlatego jeśli nie macie pomysłu na prezent pod choinkę, pomyślcie o pulsoksymetrze dla najbliższych. W 2020 roku szczególnie przekonaliśmy się o tym, że zdrowie jest najważniejsze. 

Osoby starsze i z grupy podwyższonego ryzyka powinny szczególnie o siebie dbać i regularnie kontrolować swój stan zdrowia.

 

Posted in Artykuły
20 października 2020

Dermatolog to lekarz, który zajmuje się diagnostyką oraz leczeniem skóry, włosów oraz paznokci. Dermatolog specjalizuje się w prowadzeniu chorób skóry oraz ogólnoustrojowych chorób, które objawiają się na skórze.

W czasie wizyty dermatolog NFZ bada zmiany skórne oraz diagnozuje te, które mogą negatywnie wpływać na nasz stan zdrowia. Za pomocą m.in. dermatoskopu może również wykryć zachodzące wczesne zmiany chorobowe, dzięki czemu pacjent ma szansę na całkowite wyleczenie.

Jak wygląda wizyta dermatologiczna?

U lekarza dermatologa warto najlepiej raz w roku przeprowadzać profilaktyczne sprawdzenie stanu skóry, przebarwień i zmian skórnych (szczególnie przed okresem letnim) oraz korzystać z konsultacji zawsze wtedy, gdy na naszej skórze zauważymy niepokojące zmiany.

Większość wizyty opiera się na szczegółowym wywiadzie i badaniu skóry. Dermatolog powinien zapytać o choroby przewlekłe oraz historię chorób w rodzinie. Mogą mieć one duży wpływ na to, co dzieje się z naszą skórą. Może również zapytać o zmiany występujące w przeszłości i jak dokładnie wygląda nasza dieta.

Konsultacja dermatologiczna może rozwiać wiele wątpliwości i pomóc ze zmianami, z którymi borykamy się na co dzień.

Jak przygotować się do wizyty?

Chcąc skorzystać z usług dermatologa na NFZ w Warszawie, potrzebne jest skierowanie od internisty lub lekarza rodzinnego. Istnieje możliwość również skorzystania z usług komercyjnych, w naszej przychodni jest to koszt 150 zł.

Istnieje również możliwość zrealizowania zdalnej teleporady, jeśli lekarz dermatolog wcześniej prowadził nasz przypadek i ma w systemie naszą kartę choroby. Po konsultacji może podjąć decyzję o przedłużeniu stosowanej kuracji, wypisać brakujące recepty lub po wywiadzie – zlecić dodatkową diagnostykę, np. badanie krwi.

Uwaga!

  • Zgłaszając się na badanie, ważne jest, aby nie nakładać makijażu – jeśli badanie ma obejmować twarz. Przy obszarze pokrytym gęstym zarostem warto przed dniem wizyty wydepilować skórę.
  • Jeśli już wcześniej leczyliście się u dermatologa, warto zabrać ze sobą historię dotychczasowego leczenia oraz listę leków/maści wraz z dawkami, jakie stosujecie.

Regularne badanie dermatologiczne i profilaktyka przynajmniej raz w roku – ma ogromny wpływ na nasze zdrowie i dobrostan naszej skóry. Pozwala na wykrycie różnego rodzaju chorób już na wczesnym etapie ich rozwoju.
Skóra to największy płaszcz ochronny naszego organizmu.

Zapisz się na konsultacje z dermatologiem w Warszawie:
🔹 22 838 73 64
🔹 22 838 86 30
🔹 794 692 762

Posted in Artykuły
7 października 2020

Teleporada (telemedycyna) umożliwia konsultację medyczną z lekarzem bez wychodzenia z domu. W czasach obecnej sytuacji epidemiologicznej jest to najbezpieczniejszy sposób skorzystania z pomocy specjalisty w przypadku niewymagającego osobistej wizyty.

Korzystanie z teleporad w opiece pacjentów zostało dozwolone przepisami polskiego prawa, a rozwój telemedycyny w ramach systemu ochrony zdrowia jest rekomendowany przez WHO, Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia.

 

Jak wygląda teleporada?

 

E-wizyta polega na telefonicznej konsultacji ze specjalistą, podczas której można skonsultować objawy, wyniki innych badań, poprosić o e-receptę, e-skierowanie albo zwolnienie. Lekarz jest osobą decyzyjną w tej sprawie, po zapoznaniu się ze stanem zdrowia pacjenta.

Plusem takiej formy wizyty jest to, że może być przeprowadzona niemal z każdego miejsca pobytu. Dodatkowo pacjent zaoszczędza czas, ponieważ nie musi jechać do przychodni i czekać przed gabinetem. Osoba potrzebująca pomocy dzwoni do przychodni, umawia się do specjalisty konkretnego dnia i godzinie, a następnie lekarz oddzwania w umówionym terminie.

Ważne jest bycie przy telefonie o ustalonej porze teleporady, aby rozmowa mogła zostać zrealizowana bez zakłóceń. 

Można otrzymać w ten sposób profesjonalną pomoc, jednocześnie nie narażając siebie i innych na ryzyko zakażenia koronawirusem (COVID-19) i innymi chorobami.

Jeśli pacjent ma wyniki badań, które dotyczą sprawy, w której kontaktuje się z lekarzem, warto mieć je pod ręką, aby omówić je również ze specjalistą. Na ich podstawie lekarz będzie mógł przeprowadzić wywiad, łatwiej wystawić diagnozę i zapisać dalsze kroki leczenia.

 

Jak zapisać się na teleporadę?

 

Na początku należy zadzwonić do rejestracji przychodni i umówić się do konkretnego specjalisty, który będzie mógł pomóc przy konkretnych objawach lub w określonej sprawie pacjenta.

Rejestracja zapisuje zawsze na najbliższy i najbardziej dogodny termin. Po zapisaniu lekarz oddzwania w umówiony dzień i o ustalonej godzinie.

W naszej przychodni działają teleporady m.in. z: internistą, lekarzem rodzinnym oraz terapeutami.

 

Zapisz się na teleporadę:

🔹 22 838 73 64 

🔹 22 838 86 30

🔹 794 692 762

 

ℹ Jeśli nasz stan jest pilny lub/i ciężki – warto od razu zadzwonić na numer alarmowy 112  lub 999 . Podejrzewając koronawirusa (COVID-19), powinniśmy poinformować o tym telefonicznie przed przyjazdem służb.

Posted in Artykuły
3 września 2020

Laryngolog najczęściej kojarzy się z leczeniem problemów związanych z uszami. To skojarzenie jest jak najbardziej poprawne, jednak to nie wszystko, co wchodzi w zakres jego kompetencji. Specjalizuje się również w leczeniu górnych dróg oddechowych oraz większości narządów zmysłu wyłączając wzrok.

 

Laryngolog NFZ – czym się zajmuje?

 

Częste krwawienia z nosa, długotrwałe oddychanie przez usta, nawracające bóle głowy i uszu to częste objawy, z którymi zawsze warto zgłosić się do laryngologa. Po przeprowadzeniu wywiadu i zebraniu informacji laryngolog wskazuje dalsze kroki leczenia, do których powinniśmy się zastosować jak najszybciej, aby skutecznie wyleczyć dolegliwości.

Jednym z najczęściej wykonywanych zabiegów laryngologicznych jest płukanie uszu – zwane również irygacją. Jakie objawy świadczą o potrzebie wykonania tej czynności? Szum, inaczej słyszane dźwięki, poczucie “jakby w uchu była woda”. 

Płukanie uszu zapobiega także zatkaniu ich przez woskowinę. Wykorzystuje się do tego celu płyny do płukania, wodę, sól fizjologiczną, oraz specjalne roztwory medyczne. Nadmierna ilość woskowiny może doprowadzić nawet do uszkodzenia słuchu, bóli ucha czy zawrotów głowy. Warto dbać o czystość i higienę uszu.

 

Jakie choroby leczy laryngolog Warszawa Wola?

 

Skierowanie na wizytę u laryngologa wystawia internista lub lekarz rodzinny. Laryngolog może zdiagnozować wiele chorób m.in. niedosłuch, przerost migdałów podniebiennych, uraz i złamanie nosa, chrapanie, czy bezdech senny. Krzywa przegroda nosowa lub problemy ze spaniem przez przegrodę nosową również mogą być konsultowane z lekarzem laryngologiem. 

Ważnym aspektem pracy laryngologa jest diagnozowanie i leczenie wad słuchu. Mogą być to wady wrodzone lub nabyte. Najczęściej pierwszym objawami są problemy ze zrozumieniem wypowiadanych słów przez innych oraz nadwrażliwość na głośne dźwięki. Sposoby leczenia dobierane są zawsze indywidualnie do pacjenta na podstawie objawów i wyników odpowiednich badań. 

Również bardzo częstą diagnozowaną chorobą przez laryngologa jest zapalenie zatok, które objawia się katarem, zaburzeniem węchu, uciskiem i bólem głowy. Najczęściej wywołuje je: palenie papierosów, przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach oraz czynniki wewnętrzne jak nieprawidłowa budowa zatok i przegrody nosa. Lekarz po zapoznaniu się z objawami może podjąć dalsze kroki leczenia.

Jeśli boli Was gardło, macie problemy z połkaniem jedzenia, napojów czy śliny, a dodatkowo jesteście osłabieni, macie temperaturę powyżej 38 st. C, bóle głowy i powiększone migdałki, to mogą być pierwsze oznaki anginy. Z takimi symptomami można udać się do lekarza laryngologa, aby mógł przeprowadzić wywiad oraz wdrożyć właściwe leczenie. Warto pamiętać, że inaczej jest leczona angina wywołana przez bakterie, a inaczej ta wywołana przez wirusy. Leczenie anginy trwa najczęściej 7-10 dni. Jeśli objawy nie ustępują po tym czasie, konieczna jest ponowna wizyta u lekarza.

 

Zapisz się na teleporadę do laryngologa:

🔷 22 838 73 64 ⁣⁣⁣⁣

🔷 22 838 86 30 ⁣⁣⁣⁣

🔷 794 692 762 ⁣⁣⁣⁣

Posted in Artykuły
18 sierpnia 2020

Zgodnie z wytycznymi GIS-u i Ministerstwo Zdrowia dla przychodni medycznych podstawową formą udzielania pomocy w obecnej sytuacji epidemiologicznej przez lekarzy powinna być teleporada. To telefoniczna konsultacja, podczas której lekarz może przeprowadzić zdalny wywiad oraz wystawić np. e-recpetę, czy e-skierowanie (usługi POZ). Wiele przypadków udaje się zdiagnozować na podstawie opisywanych objawów przez pacjenta lub jego wyników badań. 


Gdy wizyta osobista w przychodni jest konieczna, ustala ją lekarz podczas teleporady. W naszej placówce wprowadziliśmy nadzwyczajne środki ostrożności. Dbamy o bezpieczeństwo oraz komfort pacjentów. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza placówka była jak najlepiej przygotowana dla wszystkich odwiedzających oraz pracujących w niej osób. Informujemy, że przy każdym wejściu jest domofon, którego należy użyć, aby wejść do przychodni.

 

Zachowanie bezpieczeństwa – koronawirus

Rejestracja do lekarza odbywa się przez domofon (oddzielny do stomatologii i oddzielny do lekarza rodzinnego), telefonicznie lub drogą mailową. Dzięki temu ograniczamy ryzyko kontaktu chorych pacjentów z innymi osobami, w tym pracującym personelem oraz lekarzami. 

Według odgórnych zaleceń – nie przyjmujemy osób prosto z ulicy”. Zawsze przeprowadzamy też kontrolę temperatury oraz ankietę wstępnej kwalifikacji pacjenta odnośnie COVID-19.  Nasza recepcja jest również oddzielona plastikową, przeźroczystą osłoną, która pomaga utrzymać bezpieczną odległość i zniwelować ryzyko zakażenia. Osłona jest regularnie dezynfekowana. Nasza przychodnia NFZ na Woli zawsze umawia pacjentów z przewidzianymi 40-minutowymi odstępami czasowymi pomiędzy wizytami, aby nikt nie mijał się w przestrzeni placówki. 

Ponadto po każdej wizycie gabinet jest dezynfekowany i ozonowany specjalistycznym sprzętem i dedykowanymi profesjonalnymi preparatami dezynfekującymi. 

 

Jak przygotować się do wizyty w przychodni?

Każdy pacjent na wizytę musi zabrać ze sobą maseczkę zasłaniającą nos i usta. Przy wejściu pielęgniarka obowiązkowo mierzy temperaturę, prosi o zdezynfekowanie rąk i wypełnienie ankiety dotyczącej COVID-19.

Dbamy o bezpieczeństwo pacjentów już przed wejściem, dlatego przy wejściu leży mata dezynfekująca buty. Wchodząc, należy wytrzeć buty i zatrzymać się na niej czekając na dalsze instrukcje personelu.

Mimo że przy wejściu następuje standardowa, obowiązkowa dezynfekcja rąk – wskazane jest również ograniczenie dotykania wszystkich powierzchni w placówce, w celu jeszcze większego zminimalizowania ryzyka zakażenia wirusami i bakteriami znajdującymi się na powierzchni różnych przedmiotów oraz posiadanie rękawiczek jednorazowych.

 

ℹ W trosce o dobro i zdrowie pacjentów – w celu konsultacji z lekarzem zachęcamy do zapisów na zdalną teleporadę:

📞 794 692 762 

📞 22 838 73 64 

przychodnia@opz.waw.pl

Jeśli wizyta jest komercyjna, zachęcamy do realizowania płatności kartą.

_________________________________________________

W sprawie szczepień i pobrań laboratoryjnych prosimy o kontakt z pielęgniarką:

📞 794 692 702 

⏰ w godzinach 8:00-14:00

Udzielamy usługi tylko, gdy jest skierowanie od naszego lekarza. Nie wykonujemy pobrań komercyjnych.

Posted in Artykuły
24 lipca 2020

Czym zajmuje się stomatolog?

Stomatolog jest specjalistą, który zajmuje się profilaktyką i leczeniem chorób zębów, przyzębia, języka oraz błony śluzowej jamy ustnej. W ramach stomatologii zachowawczej leczy się próchnicę zębów i powstałe z jej powodu ubytki. Pacjenci w naszej przychodni mogą z korzystać z usług takich jak: protetyka stomatologiczna, profilaktyka, leczenie zachowawcze, rentgen stomatologiczny (RTG), ekstrakcja zębów czy też stomatologia dziecięca. Bogaty wybór specjalistów, jakimi dysponuje nasza prywatna przychodnia NFZ Warszawa, pozwala rozwiązać większość problemów dotyczących zębów.

Jak wygląda wizyta u dentysty w czasie epidemii?

Usługi przychodni są dostępne również w obecnej sytuacji epidemiologicznej, jednak personel i lekarzy obowiązuje kilka nowych zasad. Stomatolog NFZ przyjmuje wyłącznie pacjentów wymagających pilnej wizyty, poprzedzając ją przeprowadzeniem wywiadu epidemiologicznego.

Aktualnie usługi są świadczone wyłącznie komercyjnie. Wszyscy pacjenci są umawiani na konkretne godziny, z zachowaniem 40-minutowych przerw między wizytami. Ponadto, aby ograniczyć kontakt pacjentów ze sobą, poszczególne osoby wchodzą i wychodzą osobnym wejściem i wyjściem. Uwzględniono też wystawienie wycieraczek mających właściwości dezynfekujące obuwie.

Każda osoba wchodząca do przychodni musi zdezynfekować ręce oraz umieścić swoją odzież wierzchnią w wyznaczonym miejscu, aby zminimalizować ryzyko przenoszenia się wirusa. Pacjent w izolowanym pomieszczeniu przechodzi kontrolę epidemiologiczną. 

Kontrola składa się z: bezdotykowego pomiaru temperatury, wypełnieniu obowiązkowej deklaracji epidemiologicznej, założeniu fartucha ochronnego. Jeśli wszystkie 3 kroki zostaną spełnione, możemy przejść do wizyty z lekarzem dentystą.

Obecnie planowane leczenie stomatologiczne nie powinno być wykonywane u osób w podeszłym wieku oraz u pacjentów z grupy ryzyka z chorobami współistniejącymi (w szczególności choroby układu krążenia, nadciśnienie, cukrzyca).
Zalecamy, jeśli nie jest to pilna wizyta, przełożenie jej na późniejszy termin.

 

Dezynfekcja gabinetu stomatologicznego

W trosce o bezpieczeństwo pacjentów i pracowników każdy stomatolog w Warszawie z naszej przychodni pracuje w kombinezonie ochronnym i korzysta ze środków higieny osobistej. Wszelkie dotykalne elementy są regularnie dezynfekowane, a w trakcie wizyty przez cały czas pracuje ozonator, w stężeniu nieszkodliwym dla pacjenta, skutecznie eliminujący wirusy i bakterie. To sprawia, że nasz stomatolog Warszawa Wola to najlepszy wybór – również w trakcie pandemii koronawirusa.

Zapisy do stomatologa pod numerami:

🔷 22 838 73 64 ⁣⁣⁣⁣

🔷 22 838 86 30 ⁣⁣⁣⁣

🔷 794 692 762 

Posted in Artykuły
26 czerwca 2020

Zazwyczaj, zgłaszając się do lekarza “ogólnego”, myślimy: internista. Czasem nazywamy go także lekarzem rodzinnym. Jednak te pojęcia nie są tożsame. W tym tekście opiszemy dzielące je różnice.

Internista NFZ – czym się zajmuje?

Na początku odpowiedzmy sobie na pytanie, czym zajmuje się internista oferujący usługi na NFZ. Zacznijmy od tego, że jest to specjalista zajmujący się niezwykle rozległym zagadnieniem. Musi on bowiem znać się na funkcjonowaniu całego organizmu i jego poszczególnych narządów. Co więcej, internista musi posiadać rozległą wiedzę również na temat schorzeń reumatologicznych, alergicznych czy wykonywania prostych zabiegów medycznych. Co ważne, specjaliści pracujący w tej specjalizacji, przyjmują wyłącznie osoby dorosłe. 

Lekarz rodzinny – uzdrawia pacjentów dużych i małych

Lekarz rodzinny zajmuje się opieką medyczną pierwszego kontaktu dzieci i dorosłych. W przeciwieństwie do internisty, może udzielać również porad pediatrycznych, czyli leczyć dzieci. Ponadto, sprawując niejako kuratelę nad całą rodziną, ma również możliwość nadzorowania zdrowia wszystkich członków gospodarstwa domowego. 

Jest to bardzo duże ułatwienie dla domowników, którzy mogą sprawę załatwić wspólnego leczenia u tego samego specjalisty. Ponadto, konsultując się z kilkoma członkami tej samej rodziny, lekarz może mieć lepsze rozeznanie w badanym przez niego problemie. Nasz lekarz rodzinny przyjmuje najczęściej pacjentów z rejonów: Warszawa Centrum, Warszawa Wola, Warszawa Bemowo.

Gwoli ścisłości, nasza przychodnia z NFZ (Warszawa) zatrudnia lekarzy obu wybranych specjalizacji. Dlatego zgłaszając się do rejestracji, musimy jasno powiedzieć, z kim chcemy się widzieć. Mamy nadzieję, że powyższy tekst Państwu w tym pomoże!

Zapisz się do lekarza internisty lub lekarza rodzinnego:

🔷 22 838 73 64 ⁣⁣⁣⁣
🔷 22 838 86 30 ⁣⁣⁣⁣
🔷 794 692 762 ⁣⁣⁣⁣

 

Posted in Artykuły
23 czerwca 2020

Terapia uzależnień to forma leczenia dla osób, które mają problem z nałogami (alkoholizmem, narkotykami, hazardem, zakupoholizmem, uzależnieniem od Internetu, uzależnieniem od seksu). W naszej poradni specjalizujemy się w leczeniu uzależnień od alkoholu, ale często przy jednej formie uzależnienia, występują inne jej towarzyszące.

 

Bezpłatna terapia NFZ w mieście Warszawa

Terapia uzależnień na NFZ ma na celu usunięcie szkodliwych skutków nałogu oraz umożliwienie pacjentowi powrót do normalnego życia. Alkoholizm oraz inne choroby behawioralne są chorobami postępującymi, które powinniśmy leczyć jak najszybciej. Leczenie osoby z problemem alkoholowym zaczyna się od uświadomienia problemu, z którym się zmaga i chęci otrzymania pomocy.

Dla tych, dla których konieczna jest terapia uzależnień Warszawa oferuje wiele programów pomocy – w tym jednym z nich są usługi na NFZ prowadzone przez NZOZ Ośrodek Pomocy Zdrowiu w dzielnicy Wola. Z terapii mogą korzystać wszyscy mieszkańcy Warszawy i okolic, m.in. takich dzielnic jak Wola, Bemowo, Śródmieście, Bielany, Żoliborz, Mokotów, Praga i innych.

 

Na czym polega terapia uzależnień?

Leczenie alkoholika zaczyna się od ustalenia planu leczenia oraz omówienia celów i kolejnych kroków w drodze do jego zdrowienia.

Ważną rolę w leczeniu alkoholika odgrywa wybrany terapeuta uzależnień i dobra relacja obustronna. Ważne, aby pacjent miał z nim dobry kontakt, ufał terapeucie i czuł się przy nim swobodnie. 

Osoba uzależniona powinna uczęszczać na terapię indywidualną łącznie z grupową. Terapia indywidualna uzależnień opiera się na wielu programach zajęć indywidualnie dopasowanych pod konkretnego pacjenta. Natomiast terapia grupowa jest podporządkowana programowi leczenia, który zaplanowany jest dla danej grupy, w danej placówce. Każda grupa ma swój ustalony poziom leczenia, w zależności od postępów w grupach początkowych. Istnieją grupy terapeutyczne: wstępne, zaawansowane i pogłębione. 

Alkoholizm wywiera także negatywny wpływ na funkcjonowanie całej rodziny – wśród członków rodziny, a w szczególności dzieci. To one wychowywane w rodzinie z problemem alkoholowym mogą zostać obciążone syndromem DDA (dorosłych dzieci alkoholików).

 

Syndrom DDA

Dorosłe dzieci alkoholików to osoby, które mogą napotykać na wiele problemów osobistych, zawodowych i emocjonalnych, które będą utrudniały im codzienne funkcjonowanie. Szczególnie ten problem DDA odczuwają w relacjach międzyludzkich oraz w związku z partnerem.

Czasami jest to: niskie poczucie własnej wartości⁣, brak asertywności, impulsywność⁣, chęć uzyskania akceptacji otoczenia⁣, problem z wchodzeniem w głębsze relacje, większe skłonności do stanów depresyjnych i do stanów lękowych⁣.

Ze względu na wychowywanie się w rodzinie z problemem alkoholowym, DDA często kierują się na terapię, aby wypracować podczas niej odpowiednie umiejętności, sposoby na lepsze funkcjonowanie i postrzeganie siebie, swojego partnera oraz otoczenia. Terapia pomaga im poprawić swój komfort życia.

Osoby z syndromem DDA mogą przeżyć wiele lat, nie wiedząc, że cierpią na ten syndrom. Dorośli często dopiero podczas terapii uświadamiają sobie, że przyczyną ich problemów było wychowywanie w rodzinie, w której występował problem alkoholowy. 

Terapia dla współuzależnionych jest bardzo potrzebna, aby mogli oni zacząć prawidłowo funkcjonować w społeczeństwie. 

 

Jak wygląda bezpłatna terapia DDA w 2020 r.?

Terapia DDA bezpłatna jest dostępna w naszej przychodni. Od lat z grupą certyfikowanych specjalistów prowadzimy Poradnię leczenia uzależnień i współuzależnionych oraz DDA.

Pracę całego zespołu nadzoruje certyfikowany superwizor z wieloletnim doświadczeniem. Cały personel programu to doświadczeni specjaliści leczenia uzależnień, zatwierdzeni przez PARPA (Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych) oraz posiadający aktualne certyfikaty psychoterapeutów i specjalistów uzależnień.

Obserwacje przebiegu pracy placówki i jej personelu w zakresie merytorycznym, pozwalają stwierdzić, że wyniki uzyskiwane w realizowanych programach psychoterapii osób uzależnionych od alkoholu i współuzależnionych oraz DDA są bardzo satysfakcjonujące. Obecnie w placówce jest spora liczba osób oczekujących na terapię, gotowych do wprowadzania zmian. 

______________________________________________________

Zrób pierwszy krok i zapisz się na terapię w naszej przychodni:

🔷 22 838 73 64 
🔷 22 838 86 30⁣⁣⁣⁣ 
🔷 794 692 762 ⁣⁣⁣⁣

Posted in Artykuły
12 czerwca 2020
Co robić jak widzisz objawy koronawirusa COVID-19

Jeśli podejrzewasz, że zaraziłeś się koronawirusem COVID-19, nie zgłaszaj się do przychodni!

Mając objawy takie jak: gorączka, kaszel, ból mięśni, duszność, problemy z oddychaniem
pozostań w domu i TELEFONICZNIE skontaktuj się z Powiatową Stacją Sanitarno-Epidemiologiczną, która poinformuje Cię o dalszych procedurach:

Posted in Artykuły
9 czerwca 2020

Pierwszy kontakt z lekarzem

Podstawowa opieka zdrowotna przysługuje każdemu, kto jest ubezpieczony na NFZ. Celem POZ jest sprawowanie kompleksowej opieki nad stanem zdrowia pacjenta. Jest to pierwszy punkt kontaktu z lekarzem POZ.

Pacjent zgłasza się do lekarza Podstawowej Opieki Zdrowotnej zawsze, gdy ma problem zdrowotny i to lekarz POZ kieruje całym procesem leczenia. Tłumaczy proces pacjentowi, objaśnia leczenie, gdy pacjent czegoś nie rozumie, może konsultować decyzje, porozmawiać o szczegółach stanu zdrowia.

Jeśli stan zdrowia pacjenta wymaga dalszych badań i leczenia u lekarza specjalisty, lekarz POZ wydaje konieczne skierowania.

Co to jest podstawowa opieka zdrowotna (POZ)?

Podstawowa opieka zdrowotna daje nam możliwość skorzystania ze świadczeń zdrowotnych, profilaktycznych, leczniczych, diagnostycznych, pielęgnacyjnych czy rehabilitacji, dzięki czemu możemy cały czas kontrolować nasz stan zdrowia. Lekarz POZ przeprowadza wywiad i decyduje o pierwszej drodze diagnostyki oraz leczenia pacjenta.

W wybranej przez nas przychodni, z której usług chcemy korzystać – mamy możliwość wybrania:

  • lekarza POZ,
  • pielęgniarki POZ,
  • położnej POZ.

Ci specjaliści regularnie będą dbali o nasze zdrowie i będą kierowali podstawowym procesem leczenia. 

Bezpłatnie 2 razy w roku

Bezpłatne prawo do zmiany lekarza podstawowej opieki zdrowotnej mamy 2 razy w ciągu całego roku. W przypadku dokonania większej ilości zmian placówki niż dwie – każda dodatkowa kosztuje 80 zł.
Opłatę za liczniejsze zmiany wpłacamy na konto Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia.

Jeśli zmieniliśmy miejsce zamieszkania mamy prawo do ponownego wyboru lekarza POZ, pielęgniarki i położnej (w przypadku kobiet) bez dodatkowych kosztów. Taka sama sytuacja występuje, gdy wybrany wcześniej lekarz POZ zaprzestaje swoich działań zawodowych w danej placówce.

Czym zajmuje się lekarz POZ?

Lekarz POZ koordynuje procesem leczenia oraz w razie wątpliwości w sprawie naszego stanu zdrowia odpowie nam na wszystkie pytania. Dzięki temu możemy w lepszy sposób zadbać o siebie i świadomie podejmować decyzji w dbaniu o swoje zdrowie. Jeśli nasz stan zdrowia wymaga dalszych badań i leczenia, lekarz POZ podejmie decyzję o wystawieniu skierowania nas do dalszych specjalistów, aby jak najlepiej zająć się występującym problemem.

Pielęgniarka POZ edukuje nas z zakresu chorób, które przechodzimy – jak postępować oraz co robić, aby nie chorować. Świadczy kompleksową pomoc pielęgniarską i wykonuje zalecenia lekarskie. Do jej zadań należy również m.in. wykonywanie zastrzyków, zmiana opatrunków, podawanie leków zleconymi przez lekarza POZ, czy zdejmowanie szwów.

Położna POZ świadczy kompleksową opiekę pielęgnacyjną i ginekologiczną dla kobiet w każdym wieku oraz noworodków do 2 miesiąca życia. Położna POZ nie sprawuje opieki tylko nad kobietami w ciąży lub po porodzie. Do jej pacjentów zaliczają się również osoby, po operacjach ginekologicznych oraz te, które potrzebują jej wyspecjalizowanej pomocy.

Lekarze POZ są dla nas pierwszą pomocą i kontaktem, kiedy zachorujemy. Warto chodzić na regularne wizyty i wykonywać zalecane badania, aby jak najdłużej cieszyć się dobrym zdrowiem.

Posted in Artykuły
Call Now Button