Czym jest teleporada?

7 października 2020

Teleporada (telemedycyna) umożliwia konsultację medyczną z lekarzem bez wychodzenia z domu. W czasach obecnej sytuacji epidemiologicznej jest to najbezpieczniejszy sposób skorzystania z pomocy specjalisty w przypadku niewymagającego osobistej wizyty.

Korzystanie z teleporad w opiece pacjentów zostało dozwolone przepisami polskiego prawa, a rozwój telemedycyny w ramach systemu ochrony zdrowia jest rekomendowany przez WHO, Ministerstwo Zdrowia i Narodowy Fundusz Zdrowia.

 

Jak wygląda teleporada?

 

E-wizyta polega na telefonicznej konsultacji ze specjalistą, podczas której można skonsultować objawy, wyniki innych badań, poprosić o e-receptę, e-skierowanie albo zwolnienie. Lekarz jest osobą decyzyjną w tej sprawie, po zapoznaniu się ze stanem zdrowia pacjenta.

Plusem takiej formy wizyty jest to, że może być przeprowadzona niemal z każdego miejsca pobytu. Dodatkowo pacjent zaoszczędza czas, ponieważ nie musi jechać do przychodni i czekać przed gabinetem. Osoba potrzebująca pomocy dzwoni do przychodni, umawia się do specjalisty konkretnego dnia i godzinie, a następnie lekarz oddzwania w umówionym terminie.

Ważne jest bycie przy telefonie o ustalonej porze teleporady, aby rozmowa mogła zostać zrealizowana bez zakłóceń. 

Można otrzymać w ten sposób profesjonalną pomoc, jednocześnie nie narażając siebie i innych na ryzyko zakażenia koronawirusem (COVID-19) i innymi chorobami.

Jeśli pacjent ma wyniki badań, które dotyczą sprawy, w której kontaktuje się z lekarzem, warto mieć je pod ręką, aby omówić je również ze specjalistą. Na ich podstawie lekarz będzie mógł przeprowadzić wywiad, łatwiej wystawić diagnozę i zapisać dalsze kroki leczenia.

 

Jak zapisać się na teleporadę?

 

Na początku należy zadzwonić do rejestracji przychodni i umówić się do konkretnego specjalisty, który będzie mógł pomóc przy konkretnych objawach lub w określonej sprawie pacjenta.

Rejestracja zapisuje zawsze na najbliższy i najbardziej dogodny termin. Po zapisaniu lekarz oddzwania w umówiony dzień i o ustalonej godzinie.

W naszej przychodni działają teleporady m.in. z: internistą, lekarzem rodzinnym oraz terapeutami.

 

Zapisz się na teleporadę:

🔹 22 838 73 64 

🔹 22 838 86 30

🔹 794 692 762

 

ℹ Jeśli nasz stan jest pilny lub/i ciężki – warto od razu zadzwonić na numer alarmowy 112  lub 999 . Podejrzewając koronawirusa (COVID-19), powinniśmy poinformować o tym telefonicznie przed przyjazdem służb.

Posted in Artykuły
Call Now Button
-->