Koronawirus – środki ostrożności zastosowane w przychodni medycznej

18 sierpnia 2020

Zgodnie z wytycznymi GIS-u i Ministerstwo Zdrowia dla przychodni medycznych podstawową formą udzielania pomocy w obecnej sytuacji epidemiologicznej przez lekarzy powinna być teleporada. To telefoniczna konsultacja, podczas której lekarz może przeprowadzić zdalny wywiad oraz wystawić np. e-recpetę, czy e-skierowanie (usługi POZ). Wiele przypadków udaje się zdiagnozować na podstawie opisywanych objawów przez pacjenta lub jego wyników badań. 


Gdy wizyta osobista w przychodni jest konieczna, ustala ją lekarz podczas teleporady. W naszej placówce wprowadziliśmy nadzwyczajne środki ostrożności. Dbamy o bezpieczeństwo oraz komfort pacjentów. Dokładamy wszelkich starań, aby nasza placówka była jak najlepiej przygotowana dla wszystkich odwiedzających oraz pracujących w niej osób. Informujemy, że przy każdym wejściu jest domofon, którego należy użyć, aby wejść do przychodni.

 

Zachowanie bezpieczeństwa – koronawirus

Rejestracja do lekarza odbywa się przez domofon (oddzielny do stomatologii i oddzielny do lekarza rodzinnego), telefonicznie lub drogą mailową. Dzięki temu ograniczamy ryzyko kontaktu chorych pacjentów z innymi osobami, w tym pracującym personelem oraz lekarzami. 

Według odgórnych zaleceń – nie przyjmujemy osób prosto z ulicy”. Zawsze przeprowadzamy też kontrolę temperatury oraz ankietę wstępnej kwalifikacji pacjenta odnośnie COVID-19.  Nasza recepcja jest również oddzielona plastikową, przeźroczystą osłoną, która pomaga utrzymać bezpieczną odległość i zniwelować ryzyko zakażenia. Osłona jest regularnie dezynfekowana. Nasza przychodnia NFZ na Woli zawsze umawia pacjentów z przewidzianymi 40-minutowymi odstępami czasowymi pomiędzy wizytami, aby nikt nie mijał się w przestrzeni placówki. 

Ponadto po każdej wizycie gabinet jest dezynfekowany i ozonowany specjalistycznym sprzętem i dedykowanymi profesjonalnymi preparatami dezynfekującymi. 

 

Jak przygotować się do wizyty w przychodni?

Każdy pacjent na wizytę musi zabrać ze sobą maseczkę zasłaniającą nos i usta. Przy wejściu pielęgniarka obowiązkowo mierzy temperaturę, prosi o zdezynfekowanie rąk i wypełnienie ankiety dotyczącej COVID-19.

Dbamy o bezpieczeństwo pacjentów już przed wejściem, dlatego przy wejściu leży mata dezynfekująca buty. Wchodząc, należy wytrzeć buty i zatrzymać się na niej czekając na dalsze instrukcje personelu.

Mimo że przy wejściu następuje standardowa, obowiązkowa dezynfekcja rąk – wskazane jest również ograniczenie dotykania wszystkich powierzchni w placówce, w celu jeszcze większego zminimalizowania ryzyka zakażenia wirusami i bakteriami znajdującymi się na powierzchni różnych przedmiotów oraz posiadanie rękawiczek jednorazowych.

 

ℹ W trosce o dobro i zdrowie pacjentów – w celu konsultacji z lekarzem zachęcamy do zapisów na zdalną teleporadę:

📞 794 692 762 

📞 22 838 73 64 

przychodnia@opz.waw.pl

Jeśli wizyta jest komercyjna, zachęcamy do realizowania płatności kartą.

_________________________________________________

W sprawie szczepień i pobrań laboratoryjnych prosimy o kontakt z pielęgniarką:

📞 794 692 702 

⏰ w godzinach 8:00-14:00

Udzielamy usługi tylko, gdy jest skierowanie od naszego lekarza. Nie wykonujemy pobrań komercyjnych.

Posted in Artykuły
Call Now Button
-->